Sağlık hizmetleri ve otomotiv sektörleri, yapay zeka ile üretimin öncülüğünü üstleniyor
Yapay zeka tabanlı teknolojilerin ve robotların endüstriyel ortamlarında kullanımı, hala emekleme döneminde. Bununla birlikte her geçen gün daha fazla üretim şirketi, genel ekipman verimliliğini (OEE) artırmak suretiyle maliyetleri azaltma ve verimliliği artırmada yapay zeka kullanımının sunduğu fırsatı fark ediyor. 2018 yılının sonunda, İsveç’in Malmö kentinde düzenlenen konferansta trendleri ve sorunları tartışmak için bir araya gelen öncü yapay zeka uzmanları şu sonuca vardı: “Teknolojik gelişme ve uygulamalar önümüzdeki yıllarda güçlü bir şekilde artacak, bu yüzden farkındalığın ve teknik bilginin hızla artırılması gerekiyor.” Yapay zeka profesörü ve yazar Thomas Terney, diğer endüstrilerdeki şirketlerin sağlık hizmetleri ve otomotiv sektörlerini örnek alması gerektiğini şu sözlerle açıklıyor: “Sağlık hizmetleri sektörü her zaman veri odaklı olurken üretim endüstrisi elle tutulur ürünlere odaklanmıştır.”
Yapay zeka her büyüklükte şirkete uygundur
Yapay zeka alanında özellikle Çin ve ABD, Avrupa ülkelerinin ilerisinde. Bu nedenle otomasyona ve yapay zekaya daha fazla dikkat ayıracak stratejilere ve teknolojilere ihtiyaç var. Bugüne kadar bazı şirketler (özellikle küçük ve orta büyüklüktekiler), yapay zekanın kendileri için çok karmaşık ve pahalı olduğunu düşündü. Ayrıca tesis inşaatı ve makine mühendisliğinde birçok karmaşık ve benzersiz tasarım bulunuyor. Bu yüzden öğrenim deneyimleri, tüketim maddeleri endüstrisindeki seri üretimde olduğu gibi diğer makinelerle kolayca aktarılamıyor. Sistemlerin büyük bölümünün karmaşıklık düzeyi, tüm sistemi hızlı ve basit bir şekilde açıklamayı imkansız kılacak kadar ileri bir seviyede. Terney, şunları söylüyor: “Küçük şirketler genellikle müşterilere daha yakındır ve dolayısıyla daha hızlı hareket edebilir. Onların sorunu, büyük rakipleri kadar ucuza üretim yapmaktır. Robotlar ve yapay zeka, çok geniş bir tedarikçi yelpazesine son derece özelleşmiş üretim hatları sağlayarak, yeni bir denge oluşturuyor.”
“Uç bileşende” yapay zeka, kestirimci bakımda devrim yaratıyor
Yapay zeka tabanlı teknolojiler, insan ile makine arasında yeni bir uyum ortaya çıkarıyor. Bu konsepte “Fabrikada Uyum” adını veriyoruz. Bununla birlikte, bu uyumun mümkün olması için yapay zeka projelerinin stratejik ve kapsamlı bir şekilde planlanıp uygulanması gerekiyor.
Bulut bilgi işlem yerine uç bileşende bilgi işlem
Bulut bilgi işlemin prensibi, verilere ve sistemlere hem basit hem de zahmetsiz erişimdir. Bununla birlikte bu yaklaşım, güvenlik kısıtlamaları ve endişeleri yüzünden genellikle endüstriyel ortamlara uygun değildir. Ayrıca makinenin içine bakmak için hiçbir yol sunmaz. Gerçek zamanlı performans doğrulaması da zordur. Uç bileşende bilgi işlem, kontrolü ve güvenliği artırırken donanım ve algoritmalar gibi kaynakları sınırlandırır. Gerekli bilgileri doğrudan makinede toplayan sensörler, daha derin ve güncel veri analizi sağlar. Ayrıca gerçekten gerekli bilgilerin konsolide edilip sıkıştırılmasıyla denetim ve şeffaflık daha optimize hale gelir.
Küçük bir başlangıç yapın: Gelişen yapay zeka ile birlikte büyümek
Çok miktarda veriyi yönetmek ve uzun vadeli analiz yapmak için genellikle bulut çözümleri uygun olsa da, gerçek zamanlı uygulamalar için uç bileşende yapay zeka büyük önem taşır. Üretim hatları ve makineler gerçek zamanlı sensörlerle izlenir, veriler hızla toplanır ve anormal durumlara karşı kontrol edilir. Üreticiler internet bağlantısına ihtiyaç duymaz ve IoT protokollerini güven içinde entegre edebilir. Bulut bilgi işleme bağımlılığı ortadan kalkan şirketler, yapay zekanın potansiyelini ticari avantajları için kullanabilir.